Tuesday is "ASS-day" (siveikeland)
Hjem Add Om meg Kontakt

1

Tuesday is "ASS-day"

Heihei! 

På tross av en over gjennomsnittet dårlig start på dagen, så ble den bedre etter jeg hadde fått i meg litt sukker og tatt meg en treningsøkt. I dag var det "ass-day" som jeg kaller det. Hadde en skikkelig hard økt på det. Så dusjet eg og stellte meg og reiste til Bergen for å kjøpe nytt dusj-kabinett. 

Tilbake til trenings-snakk. 

Jeg har mine faste rutiner når det kommer til trening, på den måten blir resultatet optimalt, og det er enklere og ikke sluntre unna viss du har et godt og motiverende opplegg for det. 

Jeg tar fast 25 squats med en 10 kg. til sammen på manualer måren og kveld,  akkurat når jeg har gått ut av sengen og når jeg skal til og legge meg igjen. hver dag, uansett. Jeg legger jeg inn 25 sit-ups annenhver dag for å holde magen optimal. Dette er en rutine som både motiverer og gir meg en bedre start på dagen og en god natts søvn. 

Utenom det "vanlige" har jeg 3 dager i uken jeg trener ekstra mye, Tirsdag og Torsdag. 

Tirsdag er det fokus på rumpe og lår, og torsdag er det bryst og legger, jeg trener ikke armene i de treningsøktene her, fordi det jeg får utbytte av det i stallen da jeg er der hver dag, og  vi har mange dyr som skal ha mat. 

Slik så jeg ut for 2 år siden; 


Her var jeg akkurat begynt å trene igjen etter en pause på 1 år, magen synest fortsatt litt men var forfallt ganske mye. 

Og dette er juni -13, den gang trente jeg 2 ganger i uken.

Progresjons bilder er også viktig for meg for at jeg skal kunne holde koken oppe, og gir også motivasjon. Jeg har ikke tatt noen siden dette, men tenkte eg skulle gjøre det i nærmeste fremtid.

Og viss dere lurer på kostholdet mitt, så kan jeg besvare det spørsmålet før du tenker på å spørre om det. Jeg spiser MYE mat, hva som helst når som hels, helst hele tiden, jeg er så glad i mat at ord kan ikke beskrive det. Men det som er blitt en vane er 4 ristede skjever med bringebær syltetøy+ et glass med oboy med ekte ku-melk rett i fra tanken i fjøset (HATER butikkmelk, de totalt ødelegger den gode smaken) det gir meg ca energi i 1 times tid, så må jeg ha mer mat, eller iallefal noe og tygge på med smak. sagt på en lettere måte, jeg har så høy forbrenning at jeg må konstant spise noe, ellers får jeg blodsukkerfall, og det er ikke noe gøy. etter trening spiser jeg kansje 2 speilegg med masse bacon. Jeg spiser rett og slett det eg liker og til jeg blir god og mett, tanken å og spise sunt streifer meg aldri, jeg spiser frukt og grønnsaker når jeg får lyst på og fordi jeg liker det. 

Til dere med lav forbrenning så er kunsten og spise lite og ofte. og ikke la kostholdet gå i hodet på dere, trener dere og har et opplegg dere klarer og gjennomføre, så spis som vanlig. Og til dere som ikke vil trene, men vil gå på diett og gå ned i vekt på den måten, så synest eg synd i dere, dere går glipp av så mye godt! 

Og ikke kom her og si at jeg ikke har noe jeg skulle sagt og mye annet tull, fordi jeg er tynn og blabla, det er ikke bare bare det heller, som overnevt jeg sliter med blodsukkerfall og må ha noe spiselig i nærheten hele tiden+ at det ikke er sælig fint med synlige ribbebein, og derfor trener eg for og prøve å få de til og ikke synes, det er mine problem som jeg må ta tak i. Vi ble skapt forskjellig, vi har forskjellige meninger, kroppsfigur, innsiden er forskjellig i både organ og personlighet, det er noe som alle må lære seg og forstå, lev/spis/mosjoner deretter.

-Siv

#trening #motivasjon #hverdag #goals #forskjeller #kosthold #siveikeland

 



  • 12.02.2014 kl.12:47
    Flink du er!! :D



    Kommenter her
    Design og koding: Ina Anjuta